1 sty 2013

Lanzarote - grudzień 2012

Zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć z naszej wyprawy na Lanzarote. W skrócie mówiąc moją ukochaną wyspą pozostała Fuerteventura ale szczerze mówiąc myślałam że Lanzarote będzie brzydsza. Co prawda plaże nie są tak zachwycające jak na Fuercie ale wyspa ma fajny klimat.
To był mój drugi raz na tej wyspie ale pierwszy raz spędziłam tam tylko 1 dzień. Wtedy widziałam park wulkanów Timanfaya oraz Jameos del Aqua salę koncertową w skale z lawy więc fotek tych tu nie będzie. Teraz zabawiliśmy na Lanzarote tydzień. Ponieważ podróżowanie z dzieckiem jest inne niż solo więc na plaży leniuchowaliśmy tylko 1 raz - niestety Oliwka bała się i piasku i oceanu a poza tym jest tak ruchliwa i żywiołowa że nie sposób było ją utrzymać na kocu.
Byłam w miejscowości Costa Teguise ale zjeździliśmy całą wysepkę tak więc fotki są z różnych części wyspy. A i dodam że pogoda w grudniu jest super - ok. 25 stopni w dzień, w nocy koło 20. Niestety w ostatnich dniach pobytu zrobił się okropny wiatr. Ale słońce i tak pięknie świeciło i pozwoliło na naładowanie baterii - niestety w Irlandii prawie co dzień jest szaro i deszczowo...

Zdjęcia z Costa Teguise





















Playa Blanca




Plażowo i zrobiony przez mojego męża bałwanek :)




Park Kaktusowy :)
(niektóre miały dziwne ;) kształty)








A to z zoo Rancho Texas Park


A tu okolice najpiękniejszej plaży Playas de Papagayo


 
Bardzo klimatyczna miejscowość Puerto del Carmen 






 Punkt widokowy Mirador del Río z widokiem na wyspę La Graciosa






Dom (fundacja) Césara Manrique. 
Tutaj muszę dopisać że ten artysta miał największy wpływ na to jak Lanzarote obecnie wygląda. Nie chciał on aby przypominała turystyczną imprezownię. Zgodnie z jego myślą zburzono wielkie - piętrowe hotele (został tylko jeden na całej wyspie), nie ma bilbordów reklamowych, domki są białe itp.
Dom  Manrique to coś wspaniałego - niestety nie mam wielu zdjęć. Jest on stworzony w lawie i w zgodzie z naturą np. prawdziwa palma rośnie pośrodku salonu :)
Jego sztuka też mi przypadła do gustu - dużo koloru (choć nie tylko), widać inspirację stylem
Picassa i Matisse'a. W ogóle na Kanarach można podziwiać wiele jego prac - rzeźb poruszanych wiatrem. Ech dużo można by pisać :) W każdym razie przywieźliśmy z jego Fundacji replikę obrazu przedstawiającego wielbłądy na pustyni w nocy - piękny, czarno-biały obraz. Zawiśnie on w naszej sypialni i będzie mi przypominał pobyt na tej pięknej wysepce.
To on zaprojektował m.in. ogrody kaktusowe, Mirador del Rio, diabła - symbol parku wulkanów i piękny żyrandol w Mirador del Rio oraz salę koncertową w skale Jameos del Aqua.





I jeszcze widoczki i wrak statku



Uff, to tak w skrócie. Mam nadzieję że podarowałam Wam troszkę ciepła na początek Nowego Roku :)

23 komentarze :

  1. Wyglądacie cudownie! Widać, ze stworzyliście sobie piękny klimat świąt!

    Też myślałam intensywnie nad zakupem Cosatto :)
    jesteś z niego w 100 % zadowolona :)??
    POZDRAWIAM CIEPŁO
    i życzę samych radosnych chwil w NOWYM ROKU!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cosatto to mój drugi wózek (bo mam spacerówkę od zestawu ale jest za wielka dls Oliwci ) - potrzebowałam lekkiej spacerówki z pozycją leżącą na płasko no i kolorowego. I cosatto w pełni mi odpowiada pod tymi względami - łady jest, ma 3 pozycje, jest bardzo lekki (chyba 6kg) i łatwo się składa. Jak na razie jestem baaardzo zadowolona ale używam go przy małym dziecku (8mcy) nie wiem jakby sprawdził się przy większym.
      No i plastikowe kółka to nie porządne pompowane :)

      Usuń
    2. Dziękuje Ci bardzo :*
      Próbuje znaleźć złoty środek ale i tak wychodzi, że wózek z którym jesteśmy od ponad roku nic nie pobije.. trochę szkoda bo szukam czegoś lekkiego na krótkie wypady dla prawie 2 latki :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. oj zazdroszcze Ci, piękna ppogoda, cudowne widoki, a córcia słodka jak miodek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne krajobrazy! W myślach już planuję własne wojaże :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne zdjęcia! Wyglądacie razem uroczo!

    OdpowiedzUsuń
  5. przepiękne zdjęcia, zazdroszczę słońca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna pogoda! Alee zazdroszczę ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo fajnie :) Może kiedyś mi się uda tam dotrzeć :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja siostra właśnie wróciła z Lanzarote. Może się nawet minęłyście :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne widoki, mam nadzieję, że ja kiedyś też w podobny sposób będę mogła spędzić święta :)

    OdpowiedzUsuń
  10. po obejrzeniu zdjęć od razu cieplej się zrobiło, wspaniała z Was rodzinka :**

    OdpowiedzUsuń
  11. przepiękne zdjęcia :) zazdroszczę :) może też kiedys spędzę podobnie święta

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczny pobyt mieliście :) Świetne zdjęcia :)
    Szkoda tylko, że Maleńka nie dała Wam pobyć na plaży :o
    Moje panny gnają do wody na wyścigi ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. oj tak, od razu mi się cieplej zrobiło :) ale jednoczesnie spadłam z niesamowitym hukiem kiedy spojrzałam przez okno :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne zdjęcia, zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. też byłam na Lanzarote w tym roku. Jest tam pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ach to bezchmurne niebo i palmy, aż się chce na lotnisko jechać:P

    Miałam zobaczyć Lanzarote tak na jeden dzień, ale jednak mi się nie chciało:P

    Nie ma to jak Fuerta. Widziałam Gran Canarię i na szybko Teneryfę (ale tylko park wodny, ale zostaję przy tej wyspie. Może nie ma wielkiego świata i wielkich rozrywek, ale jest słonecznie, woda w miarę ciepła, perfumy tanie, można się obkupić w aloesowe żele. Wystarczy mi :P

    Minus taki, że przy moim odżywianiu można paść z głodu.

    A Ty planujesz jeszcze odwiedzić jakieś inne z tych wysp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja widziałam Fuertę, Lanzarote i Gran Canarię - zwiedziłam te wyspy porządnie :) Zostały mi 4 większe - być może się skuszę :) Teraz zamiast Lanzarote miała być Teneryfa ale w sumie się ciesze że jednak była Lanzarote :)

      Dla mnie perfumy tanie nie są - w Irlandii tańsze. Żele i inne kosmetyki aloesowe często mają aloes pod koniec składu więc trzeba na nie uważać. A co jadasz? bo dla mnie akurat kulinarnie tylko w regionalną kuchnie było ubogo - a np. zupa kanaryjska jest pyszna :) Reszta do wyboru i do koloru :)

      Usuń
  17. Piękne zdjęcia. Cudne widoki, świetny ten park kaktusowy :) Bałwanek the best i urocza mała mikołajka.
    Wszystkiego dobrego w nowym roku!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne wakacje, cudowne zdjęcia! A córę masz fantastyczną!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka